تاریخچه فعالیت گروه

تاریخچه فعالیت گروه دیبا

شرکت دیبا به عنوان اولین شرکت مجموعه گروه دیبا، از مهر 1379 فعالیت خود را در عرصه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک آغاز نمود. انجام امور تخصصی، مهمترین رکن تشکیل شرکت‌­های گروه دیبا می­باشد. با این رویکرد، فعالیت این شرکت نیز در زمینه تولید نرم­ افزارهای مبتنی بر وب در دو قالب تولید بسته‌های نرم­ افزاری کاربردی و نیز تولید نرم­ افزار سفارش مشتری دنبال گردیده است. این شرکت در طول حیات خود، همواره نسبت به تولید محصولات تخصصی مبتنی بر وب با ساختار یکپارچه و مبتنی بر مدیریت محتوای الکترونیک در حوزه مدیریت یکپارچه سازمان، از زنجیره تأمین تا مدیریت ارتباط با مشتری و فرآیندهای مکمل آن اقدام نموده است.

به دنبال گسترش سطح مشتریان و نیاز به ارائه خدمات میزبانی وب اختصاصی، تشکیل بخشی تخصصی در این خصوص را مورد توجه قرار داده و این مهم موجب راه‌­اندازی دپارتمان میزبانی وب تحت عنوان UITN گردید. این دپارتمان با همکاری شرکت‌های معتبر در کشورهای آلمان و کانادا و نیز بهترین مراکز دیتا در ایران، ارائه ­گر خدمات هاستینگ و نیز پشتیبانی از سرورهای لینوکسی و ویندوزی برای مشتریان خود می ­باشد.

 

گام توسعه

از آنجا که لازمه هر پیشرفت، نگاه به آینده و توجه به تکنولوژی­‌های پیشرو می­باشد، مدیران گروه دیبا تصمیم به توسعه فعالیت ­ها در زمینه m-commerce نمودند. این مهم با خرید شرکت رهجویان وب یزد در سال 1387 صورت پذیرفت و با تغییر فعالیت این شرکت از طراحی وب، به تحقیق، توسعه و ارائه راهکارهای مبتنی بر تلفن همراه دنبال گردید.

در ادامه مسیر فعالیت شرکت دیبا، با توجه به وجود مزیت رقابتی در حوزه تولید رابط کاربری و توجه به استانداردهای این حوزه در توسعه وب (UX و UI)، دپارتمان طراحی این شرکت به صورت مستقل از سال ۱۳۹۱ در قالب شرکت نامی نارون سبز ایرانیان (Narvan.org) به فعالیت خود به صورت تخصصی ادامه داد.

 

در مجموع، استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های روز دنیا و نیز بهره‌وری از نیروهای متخصص و متعهد در بخش‌های تخصصی، گروهی را تشکیل داده که می‌توانند مشاوران خوبی برای تجار و صنعتگران ایرانی در راه ورودشان به این دنیای جدید باشند.