سامانه اطلاعات مدیریت . Diba Behdad

جامعه، "اطلاعات" را به عنوان یک کالا و مالکیت آن را در حکم یک دارایی در نظر میگیرد. اقتصاددانان تمایل دارند که اطلاعات را به شیوه ای یکسان، همانند دارایی‌های فیزیکی حساب کنند؛ ولی هیچ رشته دانشگاهی، یک الگوی پذیرفته شده ای را برای یک چنین طرز تلقی به ما ارائه نداده است.

مدیریت اطلاعات امروزه به مفهومی پیچیده تبدیل شده است، زیرا اطلاعات موجود حجمی ناباورانه به خود گرفته و روز به روز بر این حجم افزوده می­شود. همه ما با اصطلاحاتی چون « انفجار دانش » یا « انفجار اطلاعات» کم و بیش آشنا هستیم. این پدیده، واقعیت بزرگی است که منشاء تحولات و حتی انقلابی عظیم در عرصه حیات بشری گردیده است، ناگفته پیداست که حجم وسیع­تر اطلاعات باید منجر به عملکرد بهینه­تر، هوشمندانه­ تر و با سرعت بیشتر گردد.

بدیهی است در هر سازمان اطلاعات از ارزش بالا و جایگاه ویژه ای برخوردار است و امکان بازیابی مجدد آن از نظر مکان و زمان و هزینه، مشکل یا غیر ممکن است. بر این اساس اسناد و اطلاعات فنی موجود جزو ذخایر شرکت محسوب میگردد و استفاده صحیح و بموقع از این اطلاعات، بازوی مدیریت، مسئولین و کارشناسان در اتخاذ تصمیم های درست و قضاوت های مبتنی بر واقعیت میباشد.

Behdad MISسامانه بهداد، یک سیستم جامع مدیریت بانک های اطلاعاتی است. این سامانه به شما اجازه می­ دهد تا فرم­ های سازمانی را به راحتی به بانکهای اطلاعاتی تبدیل کنید و به صورت دسته ­بندی شده نگهداری نمایید. در این سامانه به راحتی می­توان فیلدهای داخلی فرم را از بین انواع داده­ای پیش فرض تعیین نمود، آنها را دسته­ بندی کرد و امکانات اعتبارسنجی برای هر فیلد متناسب با نوع داده­ای آن تعیین نمود. فرم طراحی شده بوسیله این سامانه برای کاربر نمایش داده می­شود و اطلاعات دریافت شده، در بانک اطلاعاتی متناظر آن نگهداری می­ گردد. بنابراین فرم ­های دریافتی قابل مدیریت بوده و می توان از آن گزارشات آماری و تحلیلی داشت.

از قابلیت­ های دیگر این سیستم به اشتراک گذاری اطلاعات لازم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی وب (اینترنت یا اینترانت داخلی هر سازمان) می­ باشد، به نحوی که کاربران، بدون نیاز به داشتن نرم­افزار خاصی، با رعایت حدود دسترسی تعیین شده برای آنان، می­ توانند به اطلاعات از طریق شبکه اینترنت و یا شبکه­ های محلی و یا گسترده سازمان دسترسی داشته باشند.