حضور تنها شرکت نرم افزاری کشور در نمایشگاه بین المللی کیش

نمايشگاه و همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري از 10 الی 12 آذر ماه با حضور 28 اداره کل استانی سازمان ميراث فرهنگی و مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در كيش برگزار شد.

بنا به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد: منطقه آزاد تجاري کيش پنج‌شنبه گذشته، ميزبان نمايشگاه و همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و صنعت گردشگري با حضور وزير اقتصاد و جمع کثيري از مهمانان داخلي و خارجي بود.

رضايي سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد ضمن اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه در فضايي بالغ بر دوهزار متر مربع در محل دائمي نمايشگاه هاي بينالمللي کيش گشايش يافت که تمامي مناطق آزاد ، همچنين مناطق ويژه اقتصادي و سازمان ميراث فرهنگی ، صنايع دستی و گردشگری به معرفي دستاوردها و ظرفيت مناطق و فرصت های سرمايه گذاری خود پرداختند و استان يزد نيز در اين نمايشگاه حضوريپررنگ داشت.

رضايي در حاشيه اين همايش که روز پنج شنبه برگزار شدگفت: بررسي و ارائه آخرين دستاوردها و تجربياتموفق داخلي و خارجي در خصوص ابعاد مختلف سرمايه گذاري، ايجاد بسترهاي مناسب براي حضور تمامي سرمايه گذاران داخلي و خارجي، معرفي فرصت ها،بسته هاي و پروژه هاي سرمايه گذاري، تلاش در روان سازي و تعاملهر چه بيشتر ميان بخش دولتي و خصوصي، جلب و جذب حمايت و همكاري سرمايه گذارانعلاقمند، نهادهاي تأمين مالي،شركت‌هاي سرمايه گذاري و ساير فعالان داخلي و بينالملليصنعت گردشگري و مناطق آزاد از اهداف نمايشگاه و همايشبين‌المللي فرصت هاي سرمايه گذاري، مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و صنعتگردشگري کيش بود.
 
بابارحيم سرپرست سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد در تاييد مطالب فوق افزود: اين همايش با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان، وزير امور اقتصاد، استاندار استان و سرمايه گذاران بخش خصوصي، داخلي و خارجي برگزار گرديد.
 
وي در ادامه افزود: 14 گروه اعم از سرمايه گذاران مناطق نمونه گردشگري، شرکت هاي مرمت واحياء بناهاي تاريخي، شرکت هاي نرم افزاري، سرمايه گذاران تاسيسات گردشگري، دفاتر راهنماي گردشگري، هتل‌هاي سنتي، امور اقتصادي و اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان در اين نمايشگاه شرکت داشتند.
 
بابارحيم از بازديد استاندار از غرفه‌هاي استان و همچنين مذاکره با شرکت کنندگان و سرمايه گذاران بخش خصوصي خبر داد و گفت: نمايشگاه و همايش مذکور با حضور سرمايه‌گذاران داخلي و بين‌المللي به منظور ايجاد فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد، مناطق ويژه اقتصادي و همچنين ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي برگزار شد.
 
گفتني است: وزير امور اقتصادي و دارايي از مهمانان ويژه اين همايش بود که سخنانش را با اعلام خبر ذخيره 20 درصد از منابع مالي حاصل از فروش نفت در صندوق توسعه ملي با هدف به‌کارگيري اين منابع در سرمايه‌گذاري‌هاي لازم در زمينه توليد آغاز کرد و در اين باره توضيح داد: اگر چه اساسنامه صندوق توسعه ملي هنوز تصويب نشده، اما از ابتداي سال تاکنون، 20 درصد از منابع حاصل از فروش نفت به اين صندوق واريز شده تا پس از تصويب اساسنامه، در امر توليد و سرمايه‌گذاري در نقاطي که از ظرفيت لازم براي بهره‌وري برخوردار هستند، از جمله مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور، به کار گرفته شود.
 
شايان ذکر است در نمايشگاهمذکوربسته‌هاي سرمايه گذاري با توجه به فرصت‌ها و قابليت‌هاي گردشگري و مناطق آزادو ويژه اقتصادي دراختيار سرمايه گذاران داخلي و خارجي و علاقه‌مندان قرار گرفت.
کد خبر: 145
  تاریخ خبر : جمعه 19 آذر 1389
 2310
  دیدگاه کاربران