رونمایی از سامانه یکپارچه معاملات املاک استان یزد

با رونمایی از سامانه یکپارچه معاملات املاک استان ، اطلاعات مربوط به قیمت زمین در برخی مناطق یزد نیز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رییس کل دادگستری استان یزد گفت: این اقدام در ادامه اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر املاک استان صورت می‌گیرد. رونمایی از سامانه یکپارچه معاملات املاک استان یزد.
دهشیری افزود: بر این اساس حداکثر قیمت زمین در این مناطق اعلام شده و معاملات بیش از این قیمت‌ها تخلف و قابل پیگیری است.
وی گفت : همه اطلاعات مربوط به بنگاه‌های املاک دارای مجوز، دفاتر اسناد رسمی، کارشناسان رسمی دادگستری نیز در این سامانه ارائه شده است.

رییس کل دادگستری استان گفت: همه سوابق معاملات افراد نیز در این سامانه ثبت خواهد شد و همه اقدامات و فرایند‌ها و معاملات انجام شده در این سامانه نیز از طریق دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی قابل نظارت خواهد بود.

دهشیری افزود: طی یک یا 2 ماه آینده نیز با تکمیل اطلاعات مرتبط، قیمت گذاری زمین در همه مناطق یزد و دیگر شهرستان‌های استان در این سامانه اعلام خواهد شد.
وی رونمایی از این سامانه را اقدامی ارزشمند در جهت کاهش تخلفات حوزه زمین و مسکن دانست و گفت: طرح ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن با جدیت در دادگستری با مشارکت دیگر دستگاه‌ها دنبال خواهد شد.
قرار است فعالیت این سامانه طی 10 روز آینده بصورت آزمایشی ارزیابی و مشکلات آن نیز برطرف شود.
آدرس این سامانه sima۷۲۴.ir است و همه افرادی که می‌خواهند معاملات مسکن انجام دهند باید با ورود به این سامانه کد معاملاتی دریافت کنند.

سامانه یکپارچه معاملات املاک به همت گروه دیبا راه‌آندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

 

کد خبر: 345
  تاریخ خبر : شنبه 25 مرداد 1399
 6110