چگونگی ساخت شناسه کاربری (هندل) برای دامنه های ir.

جهت ثبت دامنه برای هریک از انواع پسوند های ir. ، ابتدا میبایست "شناسه کاربری" یا " handel " برای صاحب امتیاز دامنه مورد نظر صادر گردد. این شناسه به عنوان نام کاربر (user name) جهت ورود به پنل مدیریت دامنه خواهد بود.

  • نکته: چنانچه برای شخصیت حقیقی یا حقوقی ما لک (صاحب امتیاز) دامنه قبلاً "شناسه کاربری" یا "هندل" ایجاد شده است، نیازی به ساخت مجدد آن نیست و مالک شناسه کاربری می تواند دامنه های متعددی را تحت همان هندل ثبت نماید.

مراحل ساختن شناسه کاربری از 4 مرحله اصلی تشکیل می شود :

مرحله اول)  انتخاب نوع شناسه کاربری؛

مرحله دوم)  وارد کردن مشخصات عمومی مالک شناسه کاربری.

مرحله سوم)  بازنگری و تأیید مشخصات وارد شده در مرحله قبل.

مرحله چهارم)  صدور شناسه کاربری برای مالک.

- جهت تکمیل فرم اطلاعات شناسه کاربری و دریافت آن، با توجه به توضیحات ارائه شده در صفحه "انتخاب نوع شناسه کاربری" برای هریک از انواع شناسه کاربری مورد نظر، روی دکمهٔ " تکمیل فرم و دریافت شناسه " کلیک نمایید.

نکته : به خاطر داشته باشید، با هر نوع شناسه فقط قادر به ثبت پسوندهای خاصی از دامنه‌ها می‌باشید که توضیحات آن در صفحه "انتخاب نوع شناسه کاربری" موجود می‌باشد. 

- لازم به ذکر است تکمیل اطلاعات ستاره دار (*)  اجباری بوده و چنانچه هریک از این اطلاعات مقداردهی نگردد، فرم مورد نظر ثبت نخواهد شد.

- پس از تکمیل فرم، روی دکمهٔ "بازنگری" کلیک کنید.

- در این مرحله تمامی اطلاعات وارد شده توسط ثبت کننده در مرحله قبل، نمایش داده می شود. اطلاعات را بررسی نموده و چنانچه تمامی موارد مورد تأیید است، پس از وارد کردن "پرسش و پاسخ محرمانه" و "نام کامل سازندهٔ فرم شناسه"، برروی کلید "موافقم، دریافت شناسه" کلیک نمایید. 

- لازم به ذکر است، استفاده از پرسش محرمانه و پاسخ آن، ابزاری ست برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به شناسه و حساب کاربری مالک آن. لذا مالک وو صاحب امتیاز هندل می بایست است در حفظ پاسخ محرمانه خود کوشا باشد.

پس از ثبت و ارسال اطلاعات، شناسهٔ کاربری به نام صاحب امتیاز صادر گردیده و در صفحه نمایش داده می شود. پس از آن مجدد شناسه کاربری و کلمه عبور آن به آدرس پست الکترونیکی مالک هندل (ایمیلی که در فرم ثبت مشخصات وارد نموده ست) ارسال خواهد شد.

نکته: با توجه به اینکه تمامی مکاتبات مرکز ثبت دامنه ir، از طریق پست الکترونیکی صورت می‌گیرد، لذا می بایست آدرس پست الکترونیکی فعال ملاک در فرم ثبت نام وارد گردد. این ایمیل، می بایست حقیقی و قابل دسترس بوده و از آنجایی که ویرایش و یا تغییر ایمیل وارد شده در مشخصات شناسه کاربری، پروسه ای زمان بر و پیچیده ای ست، می بایست درهنگام ورود آن در فرم مشخصات دقت لازم اعمال گردد. همچنین پست الکترونیکی تکراری برای ساخت شناسهٔ کاربری قابل قبول نمی‌باشد.


اخطار : 

مرکز ثبت دامنهٔ ‎.ir به درخواست اشخاص حقیقی یا حقوقی که مدارک احراز هویت آنها با اطلاعات و مشخصات مندرج در "فرم ثبت شناسهٔ کاربری" متعارض است، ترتیب اثر نخواهد داد و هیچگونه مسئولیتی در پذیرش درخواست این اشخاص ندارد.

آیا این مقاله برای شما مفید واقع شده است؟
آیا این مقاله برای شما مفید واقع شده است؟

0 کاربر این مقاله را مفید دانسته اند. ( 0 رای )